Öppet köp

Öppet köp 60 dagar. Gäller oanvänd vara. Kunden betalar returfrakten. Frakt skall ske direkt till av Fotogenlampor.se angiven adress. Öppet köp infon följer med i varje order.
Förlängt öppet köp gäller under hela julhandeln. För alla ordrar lagda under november och december gäller öppet köp som minst till 24e januari året efter.

Beställ i tid till jul eller annan högtid

Leveranstiden varierar i delar av Sverige med längre leveranstid längst upp i norr och på gotland.
Du kan själv enkelt söka fram leveranstid till just din ort. KLICKA HÄR. Ange postnummer 28685 som avsändare och ditt postnummer som mottagare och klicka på “Visa tidtabell”.
Tänk på att beställa i god tid. Fotogenlampor.se betalar inte ut någon ersättning för försenade frakter då frakttiden beror på transportören och ligger utanför Fotogenlampor.se:s kontroll.

Beställningsvaror levereras direkt då varan ankommer från grossist. Varan betalas i kassan i förväg.

Frakt och leveranstider

Du kan själv enkelt söka fram leveranstid till just din ort. KLICKA HÄR. Ange postnummer 28685 som avsändare och ditt postnummer som mottagare och klicka på “Visa tidtabell”. Vi skickar med Service Point. Ofta kan du hämta ut din leverans ännu tidigare än DHL anger med hjälp av ditt sändningsnr som du får automatiskt av oss via mail.

Alla ordrar skickas samma dag om de är beställda innan kl 14:00. Annars nästa arbetsdag.

Normal frakttid är 1 dygn. Övre norrland, öar mm. kan ta längre tid.

OBS!

Fotogenlampor.se betalar inte ut någon ersättning för försenade frakter då frakttiden beror på transportören och ligger utanför Fotogenlampor.se:s kontroll.

Betalning

Du kan betala din order med Faktura, Delbetalning, Swish eller kortbetalning.

Om din order skickas med varubrev eller paket med posten skickar vi ditt Kolli-id med epost. Du kan använda det till att hämta ut din order direkt när den når din ort eller följa din frakt. Du behöver alltså inte vänta på en avi från posten.
Små frakter som enstaka vekar skickas med brev utan kolli-id. Detta syns i kassan.

Om din order skickas med DHL skickas ditt sändnings nummer med epost. Anger du ditt mobiltelefonnummer i fältet för telefonnummer när du beställer skickas leveransbesked via sms. I annat fall med epost. Du kan med hjälp av infon hämta ut din frakt enkelt så fort den når din ort.

Mindre och lättare varor som tex. vekar eller mindre reservdelar skickas som brev för att hålla nere din fraktkostnad.

Vårt ordersystem räknar ut billigast möjliga frakt automatiskt.

Samtliga lampor och reservdelar kontrolleras och synas noga innan de skickas. Fraktfoton sparas som minst under garantitiden 1 år.

Vi har ett års garanti för fabrikationsfel på samtliga varor.

Betalningssätt – Information

Kortbetalning – Avgiftssfritt. Leveransen sker snarast möjligt. Transaktionen genomförs omedelbart av Svea Ekonomi.

Faktura – Avgiftssfritt. Leveransen sker snarast möjligt. Fakturering sker av Svea Ekonomi. Fakturan skickas i separat utskick direkt från Svea Ekonomi.

Delbetalning – Avgift. Leveransen sker snarast möjligt. Eventuell avgift syns i kassan. Det är olika avgift beroende på vilken summa man handlat för respektive olika kampanjer mm.
Fakturering sker av Svea Ekonomi. Fakturan skickas i separat utskick direkt från Svea Ekonomi.

Swish – Avgiftssfritt. Leveransen sker snarast möjligt. Transaktionen genomförs omedelbart av Svea Ekonomi.

Transporter

Vi använder oss av DHL och Posten som transportörer.

Transportskada

Transportbolaget som fraktar varan är ersättningsskyldigt för transportskadan. För att ersättning ska utgå kräver transportbolaget att skadan på varan uppvisas på utlämningsstället så fort som möjligt efter leverans, med allt sitt emballage.
Upptäcker du skador på paketet skall du alltså omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan.

Hämta inte ut ett skadat paket utan gör en skadeanmälan på plats.

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss och skickar till oss de bilder och den dokumentation som du skickat till transportören.
Transportskada skall anmälas omedelbart, varför vi rekommenderar att man snarast möjligt öppnar och synar en försändelse.

Varken vi eller transportörerna ersätter fraktskador om fullständig fotodokumentation saknas på den skadade varan med allt medföljande emballage.

Reklamation

Om du får en defekt vara skall du snarast möjligt fotografera och skicka tydliga bilder på hela varan, samt själva defekten till vår kundtjänst på: